gökkuşağı

11 Temmuz 2012 Çarşamba

ANILARIM İÇİN KIRMIZI ALARM !!!

Ben Göreme' de yani nam-ı diğer Kapadokya da doğdum büyüdüm.(Kendimi şanslı saydığım şeylerden biridir.) O güzel mahallelerinde, peribacalarının arasında çok güzel bir çocukluk geçirdim. Bir sürü acı tatlı anım oldu, o güzel Anadolu insanının eski mahalle kültüründe büyüdüm hani herkesin birbirini bildiği tanıdığı, yardımsever, bir nevi dertlerin ve mutlulukların paylaşıldığı geniş aile kültürü. Benim bildiğim Göreme' m böyleydi.Şimdi o güzel memleketimde herşey değişti ve hala da değişmekte, bu yazıyı yazma sebebim bu duruma bir dur demek istemem.
Şöyleki önceleri yabancı turistlerin bize sadece " misafir " oldukları Göreme, açık yüreklilikle söylüyorum artık onların eline geçmeye başladı nerdeyse biz onlara misafirlik yapıyoruz.Bu yazıyı yazmamın sebebi birilerinin işine karışmak muhalefet olmak değil sadece çocukluğumu, talan etmedikleri henüz değiştiremedikleri kalan anılarımı korumak!
Şuan içimin kanamasının en büyük nedenlerinde bir tanesi de çocukluğumun geçtiği o güzel mahallemde 1-2 tanıdıktan başka kimsenin kalmayışı ve heryerin doğallıktan uzak duygusuz lüks otellere dönüşmesi!
Göreme de yaşayanların çoğu yaşadıkları evlerini ( orjinal kaya evler ) yüksek fiyat verenlere ( nedense çoğunlukla bu kişiler yabancılar oluyor! ) satıp Nevşehir'in diğer ilçelerine bir nevi göç ediyorlar.Sattıkları evleriyse anında inşaata başlanıp lüks otellere çevriliyor. Evini satan ( artık zengin (!) olmuş şahıs) arkasına ne yaptılar, ne olmuş, ne olmamış diye de dönüp bakmıyor bile! Göreme'nin abartmıyorum  %50 si yabancıların elinde ve bu bana çok dokunuyor. Burası bizim kültürümüz, tarihi mirasımız! Eğer böyle devam ederse uzak değil çok yakın zamanda tonlarca para versek bile bu kültür mirasımız elimizden çıkmış olacak, kurtaramayacağız, geri dönüşü olmayacak!!! Neden bunu anlamıyorlar yada daha doğrusu anlamak istemiyorlar? ? ?
Bu yazıyı biraz içimi rahatlatmak için yazdım çünkü içimdeki çocuk bunları gördükçe yerlere yatıp bağıra bağıra ağlamak istiyor ve buna bir " DUR " demek istiyorum.
Şu güzelim memleketimin kaybolmasına izin vermek istemiyorum!!!





        








4 yorum:

  1. Sadece Kapadokya mı biz bütün değelerimizi kaybediyoruz!
    Bu arada Kapadokyaya gelmek ve balona binmek hayallerimden biri.
    Seni krşıma Allah mı çıkardı bilemedim ki? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet malesef ki bütün değerlerimizi teker teker kaybediyoruz değerlerini bilmemiz lazım gerçekten, Bende Kapadokya da yaşamama rağmen henüz balona binemedim biraz tuzlu malesef, bende o kadar çok istiyorum ki :D inş gelirsen belki birlikte balon turu yaparız :D :D Bu arada bloğuma hoşgeldin ;)

      Sil
  2. Hoşbuldum sen de benim bloğuma hoşgelmişsin. Anladığım kadarıyla uafaktan bi Kore fanlığı var sende? :)
    Mail adresimi veriyorum bana kendi mail adresini bilfiren ufak bi mail atarsan sevinirim. Vakti geldiğinde Kapadokya için rahatsız edebirim seni belki?
    Tabi arzu edersen. Zorlama yok.

    aysenr34@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Hoşbulduuum :D Evet bende kore sevdası ufaktan ufaktan başlamıştı kore dünyasına ilk başlarda önyargıyla yaklaşmış olsamda şimdi çığ gibi büyüdü devam ediyor :D kapadokya konusunda da elimden geldiğince yardımcı olurum,hemde çok mutlu olurum... ayrıca mail de gönderdim ;)

    YanıtlaSil

"Benim en sevdiğim söz Senden duyduğum ben'dir."
Özdemir Asaf