gökkuşağı

18 Mart 2014 Salı

Çanakkale Zaferi'nin 99. Yılı Hepimize Kutlu Olsun!!!

Bugün en değerli günlerden biri!! Bugün Türklüğün gururlarından biri olan Çanakkale Zaferi'nin 99. yıldönümü!! 99 sene önce bu vatan için binlerce fidanı toprağa verdik, onlar vatana borçlarını canlarını gözlerini kırpmadan vererek ödediler; bizim için, vatan için...

Çanakkale Zaferi'nin 99. Yılını ve Şehitlerimizi Sonsuz Saygıyla Anıyorum!!!


Çanakkale bu milletin en derin damarlarından biridir, bir milletin uyanışıdır. Vatanı uğruna kendi hayatını hiçe sayan bir neslin torunları olarak onların bıraktığı mirasa sahip çıkabiliyor muyuz?? Ben kendi adıma konuşmam gerekirse açık yüreklilikle söylüyorum ki: Hayır!! Malesef ki şehitlerimizi yattıkları yerde rahat ettirmiyoruz. Biraz ağır oldu belki ama Çanakkale benim için kıymetlidir, dokunulmazdır, mazur görün.. Türk'e hiçbir zaman yakışmamış esareti ne kendilerine nede kendilerinden sonra gelecek kuşaklara reva görmeyen bu insanların haklarını nasıl ödeyebiliriz ki? İnanın onların ne koşullarda savaştıklarını düşündükçe benim yattığım rahat yatak ve önüme gelen lezzetli yemekler bana işkence ediyor, diyorum ki ben bunları hak edecek vatanım için ne yaptım??? Umarım benim gibi düşünen insanımız çoktur yoksa son zamanlardaki yaşadığımız döneme bakarsak yeniden ayağa kalkmamız daha büyük bedellere sebep olacak gibi.. :( 
Bizim Çanakkale'de kazandığımız sadece "Zafer" miydi??? Biz Çanakkale'de vatanımızı elimizden almaya gelen diğer devletlere insanlığı, şerefi, onuru öğretmiş bir ecdadın torunlarıyız!!! Bu günlerimizi unutmamamız dileğiyle yaşadığımız son zamanlara ithafen Mehmet Akif'ten bir şiir paylaşarak yazımı bitirmek istiyorum..

" Zulmü alkışlayamam, zâlimi aslâ sevemem;
Gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem…
Biri ecdâdıma saldırdı mı, hattâ boğarım…
-Boğamazsın ki !
-Hiç olmazsa yanımdan kovarım.
Üç buçuk soysuzun ardında zağarlık yapamam;
Hele hak nâmına haksızlığa ölsem tapamam.
Doğduğumdan beridir âşıkım istiklâle,
Bana hiç tasmalık etmiş değil altın lâle
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum?
Kesilir, belki, fakat çekmeye gelmez boyunum.
Kanayan bir yara gördüm mü yanar tâ ciğerim,
Onu dindirmek için kamçı yerim, çifte yerim.
Adam aldırma da geç git, diyemem, aldırırım.
Çiğnerim, çiğnenirim, hakkı tutar kaldırırım.
Zâlimin hasmıyım amma severim mazlûmu…
İrticâın şu sizin lehçede ma’nâsı bu mu? "

                                                    Mehmet Akif Ersoy

Sanki bu günler için yazmış Mehmet Akif... İbret alınmalı...

10 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Merhabaaa Deep ^^ Hoşgeldin :)

      Sil
    2. teşekkür ederiimm ^^ iyi haftalar, mutlu pazartesiler olsuuun hepimizee :) :)

      Sil
  2. nerdesin yaw. mimledim senii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buralardayım Deep :D en kısa zamanda yapmaya çalışacağım mimi, teşekkür ederim :D

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. evet bloğunda gördüm deep, müsait olduğumda bazılarını alabilrim aslında, çok teşekkürler ^^

      Sil

"Benim en sevdiğim söz Senden duyduğum ben'dir."
Özdemir Asaf